När ett kontaktformulär skickas, skickas informationen i det formuläret till den e-postadress som du har angivit som kontaktadress. Men vad ska du göra om du inte får de formulärsvar som har skickats till e-postadressen?
Kontrollera först din skräppost- eller skräppostmappar om dina formulärsvar har hamnat där. Om du ser dem i din skräppostmapp, markera dem som "Inte skräppost" med hjälp av de alternativ din e-postleverantör ger dig. Detta hjälper till att förhindra att dina meddelanden landar i skräppostmappen igen.
Om formulärsvaren inte ligger i skräpposten, kan du kontrollera att du har rätt e-postadress angiven som mottagaradress i ditt formulär. För att göra det, klicka på ditt formulärelement och sedan på knappen Formuläralternativ.
Kontrollera adressen som visas i fältet "E-post till" för att se till att den är korrekt angiven. Om inte, korrigera adressen, spara och publicera din sida igen.
Du kan också skicka formuläret till flera adresser genom att ange flera adresser i fältet separera varje adress med ett komma. Detta kan hjälpa dig ta reda på om e-postmeddelandet levereras till en adress men inte till den andra.
Att skicka e-post kan vara svårt och det finns vissa situationer där e-post kan vara helt blockerade. Om du inte kan hitta formulärsvaren i din inkorg eller dina skräppostmappar och du tror att de verkligen inte kommer igenom är det bästa alternativet att kontakta din e-postleverantör för att få reda på orsaken.
Du kan även se och hantera formulärsvar direkt i ditt Weebly-konto. Du ser en ruta där som visar alla svar som skickats på dina formulär och du kan klicka på formuläret för att se information och för att hantera formulärsvaren.
Du kommer att se alla svar som har skickats till dig genom något av formulären på din sida. Du kan till och med exportera alla svar till ett kalkylblad med länken Exportera alla.
Denna artikel har inte blivit rankad ännu.
Logga in för att ge oss feedback